Ogłoszenie naboru na stanowisko - Asystent rodziny

Ogłoszenie naboru na stanowisko - Asystent rodziny

Dyrektor GOPS w Chełmcu 
ogłasza nabór kandydatów na stanowisko Asystent rodziny  - umowa o pracę

Wymagania kwalifikacyjne:

Asystentem rodziny może być osoba, która:

  • posiada wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki
    o rodzinie lub praca socjalna lub
  • wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
  • posiada wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3 – letni staż pracy z dziećmi lub rodziną,
  • zakres programowy szkolenia, o którym mowa powyżej określa rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz.U.2011.272.1608);
  • nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
  • wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
  • nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądowym za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.

Wymagania dodatkowe:

  • prawo jazdy kat. B i własny samochód,
  • znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych,
  • wysoka kultura osobista,
  • znajomość obsługi komputera i programów biurowych,
  • umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym, odporność na stres,
  • wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
  • znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami,
  • samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, kreatywność,
  • umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,
  • nieposzlakowana opinia.

Zakres wykonywanych zadań:

Główne zadania asystenta rodziny reguluje Art. 15. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. (Dz.U.2024. 177 t.j z późn. Zm.); o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.

Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

  • praca na terenie gminy Chełmiec,
  • praca w wymiarze 1 etatu – zadaniowy czas pracy,
  • praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona. Asystent nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę,
  • praca wymaga współpracy z innymi urzędami i instytucjami,
  • obsługa komputera,
  • wynagrodzenie zgodne z regulaminem wynagradzania GOPS w Chełmcu,
  • termin rozpoczęcia pracy: kwiecień / maj 2024

  Wymagane dokumenty:

  • wypełniony kwestionariusz osobowy
  • podpisane odręcznie: CV oraz list motywacyjny
  • kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie,
  • oświadczenie o stanie zdrowia pozwalające na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny;
  • oświadczenie, że kandydat nie był i nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona;
  • oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego
  • oświadczenie o  pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
  • oświadczenie o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  • podpisana klauzula RODO

Osoby zainteresowane prosimy o dostarczenie kompletu dokumentów lub przesłanie z pośrednictwem poczty w terminie do 17.04.2024 na adres :

Adres składnia dokumentów

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Chełmcu     
ul. Marcinkowicka 6, 33-395 Chełmiec   
z dopiskiem na kopercie: „Nabór na stanowisko Asystent rodziny”

Dokumenty uważa się za dostarczone w terminie, jeżeli wpłynęły na w/w adres do dnia 17.04.2024
do godziny 15.00

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był niższy niż 6%.


   do pobrania: 


asystent rodziny
kwestionariusz-osobowy-i-oswiadczenie-rodo

 

Wróć na stronę głowną